tirsdag 8. desember 2009

Ringetone-mekking for primitive og dummies

Det er sikkert nokon som kunne hatt interesse av å lage sine eigne ringetonar. Det er begynt å bli ein del år sidan sist eg brukte ein ringetone laga av andre. I dag laga eg meg nokre nye. Eg tenkte det kunne vere fint å dele mi oppskrift på korleis ein gjer dette. Det er litt ulike framgongsmåtar for Mac og PC. Steg 1 og 2 i denne vetle "guiden" er for Mac-brukarar.

1. Enten må du ha eit brukande redigeringsprogram installert (Final Cut e.l) eller så må du ha Parallels på maskina. Parallells er eit program som lar deg køyre Windows på Mac parallelt med Mac'en sitt operativsystem. Har du ikkje dette kan du laste ned trial-versjonen her. Aberet er sjølvsagt at du må registrere deg. Men det er kjapt gjort.

2. Når du har starta Parallels så er det best å skifte visningsmåte. Skift visningsmodus gjennom Dock-ikonet -> View -> Coherence Mode. Dette gjer at du fritt kan skifte mellom dei to operativsystema, og det er oversiktleg og kjekt. Gå ned på Start-menyen i Windows og finn fram Windows Movie Maker.



3. I WMM er det berre å leike seg. Importer songen du vil lage ringetone av ved å trykke på "import audio or music" og finn deretter fram fila. Dra fila ned på tidslinja og klipp vekk det du ikkje vil ha med. Eg gidd ikkje lære folk WMM, det får ein nesten lære seg sjølv. Når du er ferdig, trykk Fil(e) -> Save Movie File. Deretter velger du navn og plassering, blabla.



4. Du vil no ha ringetonen ferdig lagra i WMA- format. Eg veit ikkje korleis det er med kule, nymotens mobiltelefonar, men min er gammal og taklar ikkje WMA- format, som jo er Windows sitt lydformat. Det er derfor lurt å konvertere fila til mp3- format. Derfor må ein bruke eit konverteringsprogram. Eg fann eit enkelt, gratis og kjekt eit her. Vel inne i programmet er det berre å trykke "Add Files" og finne fram filene du vil konvertere.



5. Du har no ringetonen din liggjande i mp3- format på samme stad som WMA- fila. På Mac burde det vere lett å sende fila over til mobilen, Bluetooth er din venn her. Eg giddar ikkje forklare framgangsmåte for dette, alvorleg talt. Nyttar du Windows, kan det vere litt verre. Eg gidd som regel berre gjere dette på Mac. Men dei fleste andre mobilar har vel tilbehøyr som tillet kobling til PC. Eventuelt har kanskje mobilen mulighet for oppkobling til Internett, og då kan ein jo berre sende ein mail til seg sjølv med lydfila som vedlegg og laste den ned på mobilen.

Det er ikkje sikkert nokon bryr seg i det heile tatt om korleis eg lagar ringetonar til mobilen. Men neste gong du høyrer telefonen min ringer, veit du korleis eg skaffa meg akkurat den delen av Smooth Criminal som ringetone. Spørsmål og kommentarar er forresten gøy.

Ingen kommentarer: